آخرین خبر استخدام در آموزش و پرورش | ۷۵ هزار معلم جدید جذب شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش، گفت: این معلمان تربیت شده دانشگاه تربیت معلم هستند.
آخرین خبر استخدام در آموزش و پرورش | ۷۵ هزار معلم جدید جذب شد
کد خبر : ۴۲۷۰۰

 رضامراد صحرایی شب گذشته در دیدار با فرهنگیان لرستان در اردوگاه آیت‌الله کمالوند، ضمن تبریک آغاز هفته دولت، اظهار داشت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای اجرایی کردن طرح رتبه بندی معلمان اختصاص یافت تا این طرح اجرایی شود.
وی افزود: هم‌اکنون ۲۶ درصد حقوق معلمان از محل قانون رتبه‌بندی پرداخت می‌شود و یکی از مطالبات معلمان طرح رتبه‌بندی بود که برای اجرای آن ۸۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود، اما دولت سیزدهم این طرح را با ۴۰۰ هزار میلیارد ریال و در کمترین زمان ممکن اجرایی کرد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۷۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش، عنوان کرد: این معلمان تربیت شده دانشگاه تربیت معلم هستند و تلاش بر این است که تا چند سال آینده شاهد بازگشت به همان مدارسی باشیم که در کودکی در آن‌ها درس خوانده‌ایم.
وی بیان کرد: پنج هزار مدرسه در مسیر تحول تعیین شده و آموزش بیش از ۱۰۰ هزار معلم برای رقم زدن این تحول انجام شده است. 

صحرایی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ هزار معلم پایین‌ترین رقم حقوق را دریافت می‌کردند، گفت: امسال با درایت دولت سیزدهم، معلمی با دریافت رقم حقوق پایین نداریم و دولت نیاز دارد بازتاب کاری که برای معلمان انجام داده را ببیند تا انرژی بگیرد.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دریافت فوق العاده ویژه و تحول در برنامه آموزشی مدارس رقم خورد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پس از کرونا و بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان را از فضای مجازی دور کرده و مهد‌های کودک را به نظام آموزش و پرورش آوردیم.
وی با اشاره به ایجاد سازمان توتک (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) با هشت میلیون مخاطب، اظهار داشت: اصلاح کتاب‌های درسی نیز در این دولت انجام و طی یک سال اخیر ۴۰ کتاب درسی تولید و ۱۵۳ میلیون جلد کتاب با یارانه ۹۲ درصدی چاپ شد.

صحرایی با بیان اینکه در دولت شرافتی بالاتر از معلمی وجود ندارد، افزود: کاهش جمعیت دانش‌آموزی ناشی از کاهش جمعیت در دهه ۶۰ و جنگ تحمیلی، تعطیلی دانشگاه تربیت معلم و بازنشستگی پیش از موعد معلمان اشتباهاتی بود که در سال‌های گذشته رخ داد.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ تاسیس و قرار بر این بود استخدام از طریق این دانشگاه صورت گیرد، اما تا سال ۱۴۰۰، ۵۰۴ هزار نفر وارد سیستم تعلیم و تربیت شدند و در این راستا دولت سیزدهم به دنبال اصلاح است و قطعا در مسیر اصلاح جراحی لازم است. 

وی با بیان اینکه در دولت‌های قبلی سیاست دولت تقویت مدارس غیردولتی بود، بیان کرد: این امر باعث شد ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و در مدارس دولتی نیز نظام طبقاتی راه‌اندازی شد.
صحرایی گفت: تلاش این است به مدارس دولتی برگردیم و امکانات دولتی و سرانه‌ها به مدارس عادی برگردد.
وی تصریح کرد: قانون ۴۰ درصد قطعی امتحانات متوسطه در کنکور تاثیرگذار خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مافیای کنکور در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مصوبه قانون مجلس را شکست و دانش آموز به جای کتاب‌های درسی کتاب‌های کنکوری را خواند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر